Pages

Sabtu, 9 Oktober 2010

Bagaimana ingin mengetahui jantina komputer kita?

Salam sejahtera,
Post kali ini cuma sekadar santai pada bulan Ramadhan. Saya ada baca satu thread di forum kegemaran saya, WangCyber.com. Pada forum itu ada ditunjukkan bagaimana kita dapat tentukan jantina notebook berdasarkan bunyi yang dihasilkan.
Ini sekadar santai dan lebih kepada keseronokan semata-mata. Jantina notebook ditentukan oleh bunyi yang dihasilkan selepas kita buat beberapa perkara.
Bagaimana? Ikuti langkah di bawah:
1. Buka Notepad
2. Taip  CreateObject(“SAPI.SpVoice”).Speak”I love YOU”
3. Kemudian klik Save as sebagai i love you.vbs
4. Tutup fail tersebut dan kemudian buka semua fail tadi. Pastikan komputer/notebook anda ada bunyi.
Jika notebook, kebanyakkannya bunyi suara wanita. Saya cuba di komputer/PC saya, bunyi suara lelaki. Jadi, PC saya lelaki!
Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

LIHAT!!

Related Posts with Thumbnails